De schoolstructuur en de goede docent

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2020-07-08
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In het artikel ‘Virtuous Structures’ worden contexten beschreven die door de organisatiestructuur gerealiseerd moeten worden om het medewerkers mogelijk te maken moral character te ontwikkelen/uit te voeren. In het onderwijs proberen docenten bij te dragen aan een geslaagd leven van leerlingen, dit vraagt kennis én moral character. De bijbehorende ontwikkeling vraagt om professionele ruimte, een goed ingerichte organisatiestructuur kan hiervoor zorgen. Er is een casestudy uitgevoerd in het VO op twee scholen. De contexten worden in beide scholen teruggevonden, terwijl dit gezien de organisatiestructuur niet verwacht werd. De theorie gaat deels op, deels lijkt de theorie niet volledig op te gaan. De benodigde mate van de parameters voor het creëren van de contexten, wordt niet overal aangetroffen, toch worden er contexten gecreëerd. Aanbeveling voor de theorie: onderscheid maken in aard van werk/beroep. Vervolgonderzoek zou combinatie kwalitatief/kwantitatief kunnen zijn, waar toegewerkt wordt naar onderzoeken van uitvoeren/ontwikkelen van moral character bij VO-docenten.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen