Welcome to the Radboud Educational Repository


Here the Radboud University presents theses written by students affiliated with the various bachelor and master programmes offered at the Radboud University, as well as papers written by students of the Radboud Honours Academy.

Recent Submissions

  • Item
    The influence of the occupational group on the perception of corporate social responsibility activities amongst employees
    (2023-08-29) Wit, Jeroen de
    This master’s thesis researches occupational groups and internal and external CSR activities, in order to contribute to existing knowledge about CSR and occupational groups. The focal point of this research is how the occupational group an employee belongs to, influences to employee’s view on the employer’s CSR activities. This study contributes to the literature by looking into the differences between occupational groups and how this influences their view on the CSR activities from the organization they work for, which is an area that lacks broad existing literature. In total, fifteen employees were interviewed to gain insight in the relationship between occupational groups and CSR activities. This study found that the higher within an organization the occupational group is, the more positive they tend to be on internal CSR activities, which can be described as a positive relationship. For occupational groups and external CSR activities, no specific relationship was found within this study.
  • Item
    Which categories of solver valorization influence future ideation contest participation in food industries?
    (2023-08-25) Mekking, Daniel
    Ideation contests increase in appearance. When properly conducted, they outsource tasks, increase knowledge about customer needs, and increase customer loyalty. However, in ideation contests, solver valorization currently is not properly managed, resulting in negative feelings and word-of-mouth. To close this knowledge gap, this research investigates which categories of solver valorization influence future ideation contest participation in food industries. For this, two categories of solver valorization as suggested by Hanine and Steils (2019) are used, contribution recognition and social recognition. These two categories, along with an interaction effect, are tested in an experiment, conducted using four scenarios with corresponding questionnaires. Each scenario has a different presence of the recognition categories. Then, respondents are asked to what extent they intend to participate in the future. Results show that the presence of contribution recognition does not have an effect, and both the presence of social recognition and the interaction effect have a marginally significant positive effect on future ideation contest participation. Implications from these results are that the presence of social recognition might have the most potential in increasing future contest participation. However, due to research limitations, the presence of contribution recognition might have an effect when the participation reward is higher.
  • Item
    De rol van de timing van zelf-affirmatie op het verminderen van nocebo-effecten bij stress.
    (2023-07-04) Huisman, L.
    Stress is een maatschappelijk probleem onder studenten en kan leiden tot cognitieve problemen, zoals geheugenverlies. Dit probleem kan verergerd worden door het lezen van negatieve bijwerkingen van stress, wat het ontstaan van deze bijwerkingen kan veroorzaken, ook wel nocebo-effect genoemd. Zelf-affirmatie biedt hiervoor een mogelijke oplossing, doordat het bevestigen van positieve waarden kan dienen als buffer tegen negatieve informatie. De effectiviteit van zelf-affirmatie en de rol van timing hierbij worden getoetst met betrekking tot cognitieve bijwerkingen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen daadwerkelijk geheugenverlies en ervaren geheugenverlies. 94 participanten ontvingen willekeurig 1) geen zelf-affirmatie, 2) zelf-affirmatie vóór de negatieve bijwerkingen of 3) zelf-affirmatie ná de negatieve bijwerkingen. Resultaten vertonen geen significante verschillen tussen de drie condities. Daarmee lijkt zelf-affirmatie de nocebo-effecten van geheugenverlies niet effectief te verminderen en ook de timing ervan lijkt geen significante rol te spelen. De ineffectieve werking van zelf-affirmatie zou verklaard kunnen worden door een lage consequentiebetrokkenheid.
  • Item
    De wijnproeverij van de Toekomst.
    (2024-03-05) Korff, C.
    Wijn lijkt beter te smaken op een wijngaard. Zo blijkt dat smaak wordt beïnvloed door meer zintuigen dan alleen smaak. Dit onderzoek is opgezet om antwoord te vinden op de onderzoeksvraag “Wat is de invloed van context op de wijnbeleving van consumenten?”. Hiervoor is gekeken naar smaak, ervaring en koopintentie van consumenten waarbij verschillende zintuigen worden aangesproken. De zintuigen die worden beïnvloed in dit onderzoek zijn smaak, gehoor en zicht. Ook is onderzocht of er sensory overload plaatsvind wanneer proefpersonen worden blootgesteld aan VR. Uit het onderzoek bleek dat toevoeging van context positieve invloed had op smaak, koopintentie en ervaring. Echter bleken proefpersonen met VR minder woorden uit de tekst te hebben onthouden, hieruit kan worden geconcludeerd dat sensory overload heeft plaatsgevonden. De resultaten uit dit onderzoek kunnen door wijnmarketeers gebruikt worden tijdens de promotie.

Communities in Radboud Educational Repository

Select a community to browse its collections.