Een kiplecker specktakel: Het effect van multivocale verwijzingen in advertenties voor vleesvervangers.

Keywords

Loading...
Thumbnail Image

Issue Date

2023-07-05

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Het doel van dit onderzoek was het onderzoeken van het effect van multivocale verwijzingen in advertenties voor vleesvervangers op de attitudes en koopintentie van vleeseters en vegetariërs. Daarnaast is als ondersteunend onderzoek onderzocht of vegetariërs de multivocale verwijzing vaker herkenden dan vleeseters. Ook is ter ondersteuning van de onderzoeksvraag onderzocht of een effect bestaat van multivocale communicatie en herkenning op de attitudes en koopintentie van vleeseters en vegetariërs. Hiervoor is een vragenlijst opgesteld, welke is afgenomen via Qualtrics. Middels een experiment onder 124 proefpersonen is het effect van de tussen-proefpersoonsvariabele ‘Multivocale boodschap’ (afwezig/aanwezig) en de binnen-proefpersoonsvariabelen ‘Voedingskeuze’ (vleeseter/vegetariër) en ‘Herkenning’ (niet herkend/herkend) onderzocht. De afhankelijke variabelen waren attitude tegenover de advertentie, attitude tegenover de organisatie en koopintentie. Voor de analyses zijn drie tweeweg mixed design variantie analyses, een chi-kwadraattoets en een tweeweg multivariate variantie analyse uitgevoerd.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren