De effecten van emoji’s in crisiscommunicatie: Emoji’s, vriend of vijand tijdens online crisiscommunicatie?
Keywords
Loading...
Authors
Issue Date
2021-07-13
Language
nl
Document type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title
ISSN
Volume
Issue
Startpage
Endpage
DOI
Abstract
Deze studie bestudeert de effecten van emoji’s in online crisiscommunicatie van bedrijven. Om te bekijken of emoji’s invloed hebben op de bedrijfsreputatie en de aankoopintentie van consumenten werd een online experiment uitgevoerd. Hierbij werd ook bekeken welke invloed de waargenomen verantwoordelijkheid van het bedrijf voor de crisis heeft op de afhankelijke variabelen en de relatie tussen emoji’s en de afhankelijke variabelen. Op basis van de resultaten blijkt dat het voor bedrijven belangrijk is om rekening te houden met de waargenomen verantwoordelijkheid. De resultaten laten ook zien dat bedrijven zonder risico gebruik kunnen maken van emoji’s in hun online crisiscommunicatie. Het gebruik van emoji’s leidt volgens het huidige onderzoek namelijk niet tot negatieve gevolgen voor de bedrijfsreputatie en de aankoopintentie.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Letteren