Maas Ladder

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2020-04-04
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Op het gebied van mobiliteit kampt Nederland met drie grote problemen: drukte van de binnensteden en tijdens spitsuren, gebrekkige bereikbaarheid van het plattenland en de toenemende CO2 uitstoot. Een nieuw concept wat hierbij uitkomst kan bieden is Mobility as a Service (MaaS); via een online platform kan snel en gemakkelijk een reis gepland en betaald worden d.m.v. één of meerdere mobiliteiten die aansluit op de wensen van de reiziger. Om MaaS in Nederland tot een succes te laten komen, zal er aan bepaalde voorwaarden voldaan moeten worden. In dit onderzoek wordt er op zoek gegaan naar deze kritische succesfactoren voor MaaS. Samen met de geselecteerde actoren; reizigers, overheden, service providers en vervoersaanbieders wordt er gezocht naar de factoren die ervoor moeten zorgen dat MaaS in Nederland succesvol gaat worden.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen