Systeemkwaliteit en gebruikerstevredenheid van e-HRM

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2020-04-28
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bij Heijmans is in het voorjaar van 2018 een nieuw HR-systeem geïmplementeerd. Deze implementatie is afgerond en het management wil graag weten of het systeem voldoet en welke verbeteringen er nodig of wenselijk zijn. Het doel van het onderzoek is om aanbevelingen te doen aan het management voor het verbeteren van e-HRM door in een praktijkgericht, diagnostisch onderzoek een analyse te maken van het verschil tussen de gewenste en de feitelijke situatie met betrekking tot de door gebruikers ervaren kwaliteit van e-HRM en de invloed hiervan op gebruikers-tevredenheid. De uitkomst van het onderzoek is dat alle variabelen de vooraf gestelde normwaarde hebben gehaald, met omgerekend een rapportcijfer 7. Verder wijst het onderzoek uit dat 71% van de variantie van gebruikerstevredenheid wordt verklaard door systeemkwaliteit en outputkwaliteit. Systeemkwaliteit en outputkwaliteit zijn direct, en indirect via waargenomen nuttigheid, significante voorspellers van gebruikers-tevredenheid. Aanbevelingen over de verbeteringen van het systeem zijn gedaan.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen