In hoeverre beïnvloedt de mate van verbale verankering van logo’s van non- profitorganisaties de logowaardering en de donatie-intentie onder Nederlandse studenten?

Keywords

No Thumbnail Available

Issue Date

2019-06-07

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

In de wetenschappelijke literatuur wordt de algemene assumptie gesteld dat logo’s kernwaarden kunnen uitdragen (Barthes, 1977; Bergkvist, Eiderbäck en Palombo, 2012; Bresciani & Del Ponte, 2017; McQuarrie & Mick, 1992; Phillips, 2000). De vraag die hierbij rijst is of deze assumptie klopt en of verbale verankering de herkenning van deze kernwaarden voor mensen makkelijker maakt. Voor het uitdragen van kernwaarden door middel van logo’s en de invloed van verbale verankering hierop, ontbreekt voldoende empirisch bewijs. In dit scriptieonderzoek is de algemene assumptie getoetst aan de hand van non-profit-logo’s, waarbij ook gekeken is naar de invloed van verbale verankering op de donatie-intentie.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren