ONBETAALDE PUBLICITEIT VOOR VERHALENDE PUBLICATIES De rol van de massamedia in de onbetaalde promotie van literaire romans
Keywords
Loading...
Authors
Issue Date
2023-07-03
Language
nl
Document type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title
ISSN
Volume
Issue
Startpage
Endpage
DOI
Abstract
In deze scriptie is onderzocht wat de rol is of de rollen zijn van de massamedia in de onbetaalde promotie van literaire roman. Om deze vraag te beantwoorden is De hand van Mustang Sally van Eva Posthuma de Boer van uitgeverij Ambo|Anthos uitgevers gekozen, een literaire roman oorspronkelijk in het Nederlands geschreven en gepubliceerd in het jaar 2022, ter analyse van de beoogde promotieplannen vóór verschijning en geslaagde media-aandacht ná verschijning. Hierbij is er ook bekeken in hoeverre de geslaagde media-aandacht terug te lezen valt in de bestelgegevens van de fysieke boekhandels en de online boekverkopers. Door de werkwijze van de publiciteits- en (e-)marketingafdeling van een uitgeverij gedetailleerd bloot te leggen komen de verschillende rollen van de media in de promotie van literaire romans tevoorschijn.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Letteren