Opvoeding: de hoeksteen van de samenleving

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2022-10-22
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In deze masterscriptie wordt onderzocht hoe Jean-Jacques Rousseau en Immanuel Kant een mens idealiter zouden opvoeden.Beidefilosofen beschouwen opvoeding alshoeksteen van een functionerende samenleving. Door in hoofdstuk twee, drie en vier een drietal deelvragen te beantwoorden –‘Tegen welke historische achtergrond vormden Rousseau en Kant hun pedagogieën?’,‘Hoe ziet de ideaalopvoeding van Rousseau eruit die hij in zijn werk Émile uiteenzet?’en ‘In hoeverre heeft Kant in zijn werk Über Pädagogik de ideaalopvoeding van Rousseau, die Rousseau in zijn werk Émile uiteenzet, verder ontwikkeld?’–probeer ik de volgende hoofdvraag van deze masterscriptie te beantwoorden: ‘In hoeverre komen de pedagogieën van Jean-Jacques Rousseau en Immanuel Kant met elkaar overeen, en hoe verschillen ze van elkaar?
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Filosofie, Theologie en Religiewetenschappen
Specialisation