De invloed van verbale verankering en bekendheid op de kernwaarden, het begrip, de attitudes en de intentie om te doneren aan een non-profitorganisatie.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2022-06-22
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De vraag is of verbale verankering en bekendheid (herkenning) van een logo voor een effect zorgen op de (aansluiting van de) kernwaarde, het begrip (begrijpelijkheid), de attitude ten opzichte van de non-profitorganisatie, de attitude ten opzichte van het logo en de uiteindelijke intentie om te doneren. Dit is interessant doordat veel onderzoek omtrent de verbale verankering over commerciƫle organisaties gaat en er nog weinig bekend is over de verbale verankering met betrekking tot non-profitorganisaties. Voor het onderzoek is een experiment uitgevoerd. De onafhankelijke variabele van het experiment zijn de mate van verbale verankering en de bekendheid. Een logo kan uitsluitend bestaan uit visuele elementen (geen verbale verankering), een logo kan aangevuld worden met de naam (weinig verbale verankering) en een logo kan aangevuld worden met de naam en de slogan (veel verbale verankering). Daarnaast bestaat de bekendheid in het experiment uit twee echte non-profitorganisaties (bekend) en twee fictieve non-profitorganisaties (onbekend).
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren