Het hoeft allemaal niet zo complex.

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2022-02-18
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In de wetenschappelijke literatuur wordt algemeen erkend dat een logo van belang is voor een organisatie. Het doel van dit onderzoek was om, door middel van een experiment, meer inzicht te krijgen in de effecten van simplificering van logo’s. Hierbij is specifiek gekeken naar het effect van het Type Logo (complex/simpel) op de Logowaardering, de Merkattitude en de Reactietijd van de proefpersonen. Daarnaast is tevens gekeken naar de rol van Mate van Centraliteit van Visuele Product Esthetiek (CVPE) en de controlevariabele van Productbetrokkenheid (laag/hoog). De volgende onderzoeksvraag is beantwoord: ‘In hoeverre is er sprake van een invloed van het Type Logo (complex/simpel) en de Mate van CVPE (laag/hoog) op het effect van een logo (Logowaardering, Merkattitude en Reactietijd), waarbij er wordt gecontroleerd op Productbetrokkenheid (laag/hoog)?’ Op basis van het onderzoek kan geconcludeerd worden dat het van belang is voor organisaties om vast te stellen of het te ontwerpen logo voor een product met een lage of een hoge Productbetrokkenheid is.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren