'Je moet het product verpakken en de klant inpakken.' Een studie naar de zelfprofilering van de luxe kruideniersketen De Gruyter, (1896-1940).

Keywords

No Thumbnail Available

Issue Date

2020-03-15

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Het bachelorwerkstuk gaat in op drie verschillende winkelstrategieën van de luxe Bossche kruideniersketen De Gruyter, De Gruyter was gedurende de negentiende en twintigste eeuw een bekende keten in Nederland en om zichzelf op de kaart te zetten, besteedde de firma veel aandacht aan eventuele locatiestrategieën, het exterieur van de winkel en tot slot het interieur van de winkel. Bovenstaande drie strategieën worden onderzocht om de volgende hoofdvraag te beantwoorden: Hoe positioneerde het kruideniersbedrijf De Gruyter zich in de jaren 1896-1940 via zijn uiteenlopende winkelstrategieën in de Nederlandse stedelijke cultuur van het kopen en verkopen?

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren

Specialisation