'Je moet het product verpakken en de klant inpakken.' Een studie naar de zelfprofilering van de luxe kruideniersketen De Gruyter, (1896-1940).

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2020-03-15
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het bachelorwerkstuk gaat in op drie verschillende winkelstrategieën van de luxe Bossche kruideniersketen De Gruyter, De Gruyter was gedurende de negentiende en twintigste eeuw een bekende keten in Nederland en om zichzelf op de kaart te zetten, besteedde de firma veel aandacht aan eventuele locatiestrategieën, het exterieur van de winkel en tot slot het interieur van de winkel. Bovenstaande drie strategieën worden onderzocht om de volgende hoofdvraag te beantwoorden: Hoe positioneerde het kruideniersbedrijf De Gruyter zich in de jaren 1896-1940 via zijn uiteenlopende winkelstrategieën in de Nederlandse stedelijke cultuur van het kopen en verkopen?
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren
Specialisation