Logo’s ontleed: de effecten van kleur, vorm en bedrijfsnaam.

Keywords

Thumbnail Image

Issue Date

2021-07-04

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Deze studie onderzoekt de effecten van de logo determinanten (kleur, vorm en bedrijfsnaam) op de attitudes ten opzichte van het logo, het imago, de koopintentie, de herkenning en de herinnering van een logo. Daarnaast wordt onderzocht of er een relatie bestaat tussen de logo determinanten. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat de verschillende logo determinanten leiden tot verschillende effecten. Zo laat het onderzoek zien dat de bedrijfsnaam een belangrijke rol speelt bij de herkenning en herinnering van logo’s. De logo determinant kleur had daarentegen een significant effect op de koopintentie en de attitudes ten opzichte van een logo. De logo determinant vorm bleek enkel een significant effect te hebben op de herinnering van logo’s. Deze studie toont aan dat niet enkel de logo determinanten een belangrijke rol spelen in de percepties van individuen op logo’s, maar ook dat het automerk hierin een belangrijke rol speelt.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren