Een onderzoek naar bezoekmotief en reikwijdte in de middelgrote stad; Welke afstand is de consument bereid af te leggen naar de middelgrote stad?

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2017-08
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De winkelfunctie van de binnenstad is de laatste jaren steeds meer onder druk komen te staan, er is in toenemende mate sprake van leegstand. Uit de literatuur blijkt niet geheel duidelijk te zijn welk type bezoeker, de runshopper of de funshopper de middelgrote stad domineert. Dit kwantitatieve onderzoek richt zich op het bezoekmotief van de bezoeker in de middelgrote stad en de afstand die hij of zij bereid is af te leggen voor een bezoek. De resultaten geven aan dat bezoekers voornamelijk een bezoek brengen aan de middelgrote stad met een gericht motief of voor het doen van boodschappen. Het recreatieve bezoek en het winkelen blijven achter. Er is een significant verband tussen het bezoekmotief van de bezoeker en de afstand die hij of zij bereid is af te leggen gevonden. Het is gebleken dat men voor een recreatief bezoek en voor het winkelmotief bereid is de grootste afstand af te leggen, juist de twee motieven die in de middelgrote stad relatief weinig voorkomen. In 2014 is hetzelfde onderzoek uitgevoerd, de data uit dit jaar wordt dan ook vergeleken met de data uit 2017.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen