De rol van zelfcontrole in het effect van brand placement disclosures op merkevaluatie

Keywords
No Thumbnail Available
Authors
Issue Date
2015-06-01
Language
nl
Document type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title
ISSN
Volume
Issue
Startpage
Endpage
DOI
Abstract
In dit onderzoek is middels een experiment onderzocht welke rol zelfcontrole speelt in het effect van brand placement disclosures op merkevaluatie. Het experiment betrof vier condities om het veronderstelde effect van zelfcontrole en de brand placement disclosure op de merkevaluatie te kunnen toetsen. De proefpersonen dienden een schrijftaak uit te voeren waarin hun zelfcontrole wel of niet op de proef werd gesteld, waarna zij vervolgens werden blootgesteld aan een fragment uit de serie Divorce met brand placement, waar wel of geen disclosure aan was toegevoegd. Middels dit onderzoek is aangetoond dat de mate van zelfcontrole zeer waarschijnlijk niet de verklaring biedt voor de tegenstrijdige resultaten en voor de omstandigheden waaronder brand placement disclosures wel en geen effect hebben op merkevaluatie.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren