Ready? Set... GO!

Keywords

No Thumbnail Available

Issue Date

2018-06-28

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

In dit onderzoek staat de wederzijdse invloed van motivaties, verwachtingen, ervaringen en percepties die spelen bij relaties tussen culturele instellingen en commerciële instellingen centraal. Deze ‘componenten’ zijn afkomstig uit Social Exchange Theory, een uit de sociale psychologie afkomstig perspectief dat in een recent onderzoek gebruikt is om op theorieniveau te verklaren hoe sponsorrelaties ‘waarde creëren’. Door middel van een casestudy naar de grootste commerciële kunst en cultuursponsor van de regio Gelderland, het advocaten- en notarissenkantoor Dirkzwager, en de relatie die Dirkzwager heeft met de culturele instellingen Introdans, het Besiendershuis, en het Kröller-Müller Museum is er inzicht ontwikkeld in de rol van bovenstaande componenten in het aangaan, onderhouden en continueren van de relaties. De resultaten van dit onderzoek zijn afkomstig uit semigestructureerde interviews met de betrokken medewerkers van Dirkzwager, Introdans, het Besiendershuis en het Kröller-Müller Museum.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren