Organizational Journey Mapping: De Rough Guide naar integratie van technologie in organisaties.

Keywords

No Thumbnail Available

Issue Date

2017-08-18

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Het integreren van technologie in organisaties is een complex, doorlopende ‘reis’. Tijdens deze reis vinden er interacties plaats tussen technologie, organisatie en gebruikers (Orlikowski, 1992). Een dergelijke interactie bepaalt hoe het proces van adoptie, implementatie, gebruik en effecten van technologie in een organisatie verloopt. Hoewel Orlikowski (1992) constateert dat dit soort interacties plaatsvinden, heeft de onderzoeker deze nog niet verder geconcretiseerd. Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te verkrijgen in deze interacties, de onderliggende mechanismen en de gevolgen hiervan door gebruik te maken van de metafoor van de reis. Om invulling te geven aan de interacties, is de Customer Journey Map (Richardson, 2010) vertaald naar de Organizational Journey Map. Vervolgens is de nieuwe methode toegepast op twee verschillende casestudies. Uit de resultaten blijkt dat er tijdens de integratie verschillende interacties plaatsvinden. Hoewel de reizen verschillen, keren er een aantal elementen terug.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren