Negatieve word-of-mouth en webcare op Twitter.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2017-01-27
Language
nl
Document type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title
ISSN
Volume
Issue
Startpage
Endpage
DOI
Abstract
Een onderzoek naar de effecten van Conversational Human Voice en Corporate Voice in webcare op Twitter door een profit- en non-profitorganisatie (bedrijf vs. overheid) op de beoordeling van een webcare-reactie, de ervaren betrokkenheid tussen organisatie en klant, het imago en de reputatie van een organisatie. Er werd een experiment uitgevoerd met een 2 (Type Communicatiestijl: CHV vs. CV) x 2 (Type Organisatie: profit (bedrijf) vs. non-profit (overheid)) tussenproefpersoonsontwerp. Uit de resultaten blijkt de algemene conclusie dat de overheidsorganisatie positiever wordt beoordeeld bij gebruik van een CV in een webcare-reactie, terwijl het commerciƫle bedrijf positiever wordt beoordeeld bij gebruik van een CHV in een webcare-reactie.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren