Framing op Facebook

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2017-01-30
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De effecten van type framing in de vorm van een winstframe, verliesframe en een neutraal frame in organisatorische boodschappen op Facebook ten aanzien van de intentie tot een gewenste gedragsverandering zijn in dit onderzoek onderzocht. Dit is gedaan door de organisatorische boodschappen op Facebook voor te leggen bij proefpersonen waarbij de vier afhankelijke variabelen ‘interactie op Facebook’ in de vorm van ‘liken’, ‘reageren’ en ‘delen’; ‘attitude’, ‘subjectieve norm’ en ‘waargenomen gedragscontrole’ worden gemeten. Vervolgens is er een verband gezocht tussen ‘type framing’ en deze afhankelijke variabelen om de intentie tot een gewenste gedragsverandering te meten. De opgestelde onderzoeksvraag is als volgt: Wat zijn de effecten van een winstframe en van een verliesframe in organisatorische boodschappen op Facebook ten aanzien van de intentie tot een gewenste gedragsverandering?
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren