MVO-bewustzijn van medewerkers.

Keywords

Loading...
Thumbnail Image

Issue Date

2014-06-13

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

besteden aan externe stakeholders dan aan eigen medewerkers. Terwijl juist eigen medewerkers in hun contact met externe stakeholders in hoge mate de MVO-reputatie van een organisatie bepalen en kunnen bevorderen. Er is tot op heden weinig onderzoek uitgevoerd naar de invloed van interne communicatie over MVO op de kennis, de houding en het gedrag van medewerkers. Er is een kwalitatief onderzoek uitgevoerd bij het adviesbureau AT Osborne waarbij de centrale onderzoeksvraag luidde: “In welke mate heeft de interne communicatie over de MVO-activiteiten van het bedrijf AT Osborne invloed op het MVO-bewustzijn van de medewerkers”? Op basis van gestructureerde interviews met dertien individuele medewerkers, verdeeld in een groep voor-medewerkers en een groep na-medewerkers kan het volgende worden geconcludeerd. Bij alle participanten is sprake van een redelijk tot goed ontwikkeld MVO-bewustzijn. Dit zegt het nodige over de gemeenschappelijke ‘genen’ waarover de medewerkers beschikken en hun betrokkenheid bij de ‘maatschappelijke’ betekenis van de bedrijfsactiviteiten van AT Osborne.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren