De verhouding van negatieve word-of-mouth tweets tot webcare reacties van verschillende organisaties.

Keywords

Loading...
Thumbnail Image

Issue Date

2014-12-19

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Dit corpusonderzoek gaat over de kenmerken van negatieve uitingen welke via de sociale media vorm Twitter worden verspreidt in de vorm van word-of-mouth. Er wordt bekeken hoe deze elektronische word-of-mouth via Twitter zich ten opzichte van verschillende typen organisaties verhoudt. De verschillende typen organisaties die in dit onderzoek bekeken zullen worden zijn: profitorganisaties en non-profitorganisaties. Consumenten publiceren hun klachten steeds vaker publiekelijk via Twitter, de vraag is hoe de verschillende typen organisaties hierop reageren. Maken ze bij het reageren op negatieve word-of-mouth (nWOM) gebruik van verschillende soorten strategiƫen; zit er een verschil tussen profitorganisaties en non-profitorganisaties in hun reacties. De conclusies die verkregen worden uit het onderzoek kunnen inzicht geven in de manier waarop organisaties reageren op nWOM en de verschillen tussen de organisaties.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren