Een onderzoek naar sustainable fashion en Construal Level Theory

Keywords

Loading...
Thumbnail Image

Issue Date

2015-07-02

Language

nl

Document type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title

ISSN

Volume

Issue

Startpage

Endpage

DOI

Abstract

Informatie over sustainable fashion kan via een kledinglabel worden gecommuniceerd naar een consument. Het doel van de huidige studie was om kennis te verwerven over hoe een effectieve sustainable fashion boodschap op een kledinglabel eruit moet zien. Dit werd onderzocht met behulp van de Construal Level Theory, welke een gebeurtenis/object indeelt als psychologisch minder ver weg (bijvoorbeeld de Waal; laag niveau van construal) of als psychologisch ver weg (bijvoorbeeld de Ganges; hoog niveau van construal). De sustainable fashion boodschappen van de huidige studie hadden een laag of een hoog niveau van construal of zowel een laag als een hoog niveau van construal, waarin eerst het lage of eerst het hoge boodschapkenmerk werd ingezet. De participanten werden aan één van de vier boodschappen blootgesteld en gaven hun attitude en koopintentie ten opzichte van sustainable fashion weer. Het manipuleren van construal lev! el in de sustainable fashion boodschappen leidde niet tot significante verschillen.

Description

Citation

Faculty

Faculteit der Letteren