Gemeenteslogans, waarom (niet)?!
Keywords
Loading...
Authors
Issue Date
2011-06
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De gemeentelijke promotieslogan lijkt, in navolging van citymarketing, de laatste decennia aan populariteit
gewonnen te hebben. In deze thesis staat de zoektocht beschreven naar (mogelijke) verklaringen
voor het gebruik van de gemeenteslogan met als hoofdvraag “Welke mogelijke verklaringen kunnen
gevonden worden voor het gegeven dat bestuurders en citymarketeers (blijven) inzetten op het ontwerpen
en het uitdragen van een gemeenteslogan?” Hierbij wordt verondersteld dat de gemeenteslogan
voortkomt uit citymarketing(beleid) en een onderdeel vormt van citybranding. De discipline citymarketing
kan omschreven worden als een afstammeling van de (klassieke) marketing waardoor een
analyse hiervan inzichten geeft met betrekking tot de gemeenteslogan. De marketingmix vormt het
belangrijkste principe van de marketing waarbij de 4 P’s centraal staan. De prijs, plaats, promotie en
het product vormen de basis van de marketinggrondslagen en een centrale rol binnen deze marketingmix
is weggelegd voor de doelgroepen, de (potentiële) gebruikers van het product of de dienst die
in verschillende segmenten verdeeld kunnen worden (Kotler, 1976).
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen