Een zachte G of een harde G, wat is het verschil?

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2020-07-09
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Dit onderzoek gaat over de mogelijke invloed van verschillende accenten en producten op de attitude ten opzichte van een product, de attitude ten opzichte van een reclame-uiting, de intentie om een product te kopen en merkherkenning door het later kunnen ophalen van een productnaam. Er werden vier accenten (sterk Brabants, zwak Brabants, zwak Randstedelijk en sterk Randstedelijk) en vier producten (bier, melk, wijn en energiedrank) gebruikt in het onderzoek. Voorafgaand aan het onderzoek werd een pretest afgenomen waarin verschillende accenten werden getest. De best beoordeelde en meest herkenbare accenten werden meegenomen naar het eindonderzoek. Het eindonderzoek werd ingevuld door 216 proefpersonen. Elke proefpersoon kreeg vier product-accent combinaties en beantwoordde daarna stellingen die ingingen op alle afhankelijke variabelen van het onderzoek.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren