De invloed van verbale verankering in een logo van een non-profitorganisatie op de attitude ten opzichte van een non-profitorganisatie, de attitude ten opzichte van het logo, de fit met de kernwaarden en de donatie-intentie.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2019-07-04
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De resultaten van het onderzoek toonden één significant resultaat aan met betrekking tot de mate van verbale verankering. Het bleek dat mensen de attitude ten opzichte van het logo, significant het hoogst inschatten wanneer er sprake was van gedeeltelijke verbale verankering. Bij gedeeltelijke verbale verankering werd het logo getoond in combinatie met de naam van de non-profitorganisatie. Daarnaast werden er ook significante effecten gevonden voor de organisatie Ronald McDonald Kinderfonds. Het Ronald McDonald Kinderfonds werd significant hoger beoordeeld voor de attitude ten opzichte van het logo, de attitude ten opzichte van de organisatie en de donatie-intentie. In het vervolg zouden de significante resultaten voor de organisaties kunnen worden uitgesloten door een pre-test uit te voeren, waardoor de organisaties nog beter vergelijkbaar zijn.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren