De weg naar loyaliteit; een onderzoek naar de impact van een gedragsinterventie op het wasgedrag van de klant.

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2018-07-01
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Loogman Carwash is een jaar geleden begonnen met het verleggen van de focus op klantenwerving naar klantenbinding. Een belangrijk onderdeel hiervan is het onderverdelen van klanten in verschillende klantfases en het bieden van gerichte communicatie in de vorm van acties. De grootste groep klanten van Loogman Carwash bevindt zich in klantfase upsell. Klanten in deze klantfase kenmerken zich door regelmatig bezoek aan de wasstraat van Loogman, maar (nog) geen loyaliteit. Het doel van dit onderzoek is het ontwerpen van een interventie om de upsell klanten door te laten stromen naar klantfase loyal, door gebruik te maken van sociaalpsychologische technieken. Dit doel wordt bereikt wanneer het aantal wasbeurten bij Loogman Carwash van deze structureel omhoog gaat. Op basis van wetenschappelijke literatuur en vooronderzoek zijn bepaalde factoren belangrijk gebleken in het bevorderen van loyaal (was)gedrag. Deze factoren zijn meegenomen in het ontwerpen van de interventie.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Sociale Wetenschappen
Programme