Het effect van emotie en het gebruikte medium bij crisiscommunicatie op de gedragsintenties van de consument.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2018-01-26
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Crisiscommunicatie lijkt vandaag de dag van groot belang. De vraag is of crisiscommunicatie wel in alle gevallen noodzakelijk is en ook in hoeverre emotie en het gebruikte medium invloed hebben op hoe crisiscommunicatie wordt gepercipieerd. Om dit te onderzoeken is een enquĂȘte opgesteld, die door 104 mensen werd ingevuld. Ze beantwoordden vragen over het Taiwanese bedrijf Foxconn dat in het midden van een enorme crisis zat. Participanten kregen achtergrondinformatie over Foxconn te zien, gevolgd door verschillende versies van een persbericht en krantenartikel, waarna enkele vragen beantwoord moesten worden. Er bleek geen interactie tussen emotie en medium in crisiscommunicatie. Het gebruikte medium had wel een effect op negatieve WOM. Wellicht was de voorbeeldcrisis te extreem en had crisiscommunicatie daardoor geen effect. Verder onderzoek zou daarom duidelijkere resultaten op kunnen leveren.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren