Organizational Journey Mapping: De Rough Guide naar integratie van technologie in organisaties.

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2017-08-18
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het integreren van technologie in organisaties is een complex, doorlopende ‘reis’. Tijdens deze reis vinden er interacties plaats tussen technologie, organisatie en gebruikers (Orlikowski, 1992). Een dergelijke interactie bepaalt hoe het proces van adoptie, implementatie, gebruik en effecten van technologie in een organisatie verloopt. Hoewel Orlikowski (1992) constateert dat dit soort interacties plaatsvinden, heeft de onderzoeker deze nog niet verder geconcretiseerd. Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te verkrijgen in deze interacties, de onderliggende mechanismen en de gevolgen hiervan door gebruik te maken van de metafoor van de reis. Om invulling te geven aan de interacties, is de Customer Journey Map (Richardson, 2010) vertaald naar de Organizational Journey Map. Vervolgens is de nieuwe methode toegepast op twee verschillende casestudies. Uit de resultaten blijkt dat er tijdens de integratie verschillende interacties plaatsvinden. Hoewel de reizen verschillen, keren er een aantal elementen terug.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren