Parking to Retail - Invloed van parkeerbeleid op drukte van retail

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2017-07-04
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In deze thesis staat het onderzoek naar de invloed van betaald parkeren en de invloed van het wijzigen van parkeerregulering, parkeertarief en parkeerduurrestrictie, op het totale aantal passanten en de verblijfstijd van passsanten centraal. Hierbij wordt specifiek gefocust op boodschappenwinkelgebieden. Om dit onderzoek uit te kunnen voeren is de volgende vraagstelling opgesteld: Wat is de invloed van parkeerbeleid op het totale aantal passanten en op de verblijfstijd in boodschappenwinkelgebieden? Om te bepalen wat de invloed is van het parkeerbeleid en de wijzigingen hierin, zowel de wijziging in het parkeertarief als de invoering van een parkeerduurrestrictie, op het aantal passanten en de bijbehorende verblijfstijd wordt gebruik gemaakt van een combinatie van literatuuronderzoek en kwantitatieve analyse. Door gebruik te maken van unieke ‘Citytraffic’ methode die door Bureau RMC is ontwikkeld krijgen we inzicht in de benodigde data voor de boodschappenwinkelgebieden. De data is verzameld op basis van de techniek Wi-Fi sensoring. De in winkelgebieden geplaatste Wi-Fi Access Points (AP’s) dienen als sensor om MAC- adressen van passerende apparaten te registreren. Dit gebeurt volgens de strikte regels van de privacywetgeving. Het parkeerbeleid heeft duidelijk zijn sporen nagelaten op het aantal passanten en de verblijfstijden die hierbij horen.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen