Sociale media gebruik onder werknemers.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2015-06-01
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In het huidige onderzoek is getoetst welke factoren invloed hebben op het soort gedrag dat men laat zien als het aankomt op het delen van privé- dan wel zakelijke informatie binnen sociale netwerken. Een theoretisch model dat hier meer inzicht in geeft, is het online boundary management model van Ollier-Malaterre, Rothbard, en Berg (2013). Dit model beschrijft o.a. het open boundary management behavior en het audience boundary management behavior. 200 werknemers een online survey ingevuld. In het huidige onderzoek blijkt dat de mate waarin medewerkers waarde hechten aan zelf-verificatie geen invloed heeft op zowel het open- als audience boundary management behavior. Ook is er geen relatie gevonden tussen de voorkeur voor integratie/segmentatie en de relatie tussen zelf-verificatie en de vertoning van het open- of audience boundary management behavior. De voorkeur voor integratie of segmentatie bleek daarentegen wel! invloed te hebben op welk gedrag men vertoont.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren