MVO-bewustzijn van medewerkers.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2014-06-13
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
besteden aan externe stakeholders dan aan eigen medewerkers. Terwijl juist eigen medewerkers in hun contact met externe stakeholders in hoge mate de MVO-reputatie van een organisatie bepalen en kunnen bevorderen. Er is tot op heden weinig onderzoek uitgevoerd naar de invloed van interne communicatie over MVO op de kennis, de houding en het gedrag van medewerkers. Er is een kwalitatief onderzoek uitgevoerd bij het adviesbureau AT Osborne waarbij de centrale onderzoeksvraag luidde: “In welke mate heeft de interne communicatie over de MVO-activiteiten van het bedrijf AT Osborne invloed op het MVO-bewustzijn van de medewerkers”? Op basis van gestructureerde interviews met dertien individuele medewerkers, verdeeld in een groep voor-medewerkers en een groep na-medewerkers kan het volgende worden geconcludeerd. Bij alle participanten is sprake van een redelijk tot goed ontwikkeld MVO-bewustzijn. Dit zegt het nodige over de gemeenschappelijke ‘genen’ waarover de medewerkers beschikken en hun betrokkenheid bij de ‘maatschappelijke’ betekenis van de bedrijfsactiviteiten van AT Osborne.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren