Een onderzoek naar sustainable fashion en Construal Level Theory

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2015-07-02
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Informatie over sustainable fashion kan via een kledinglabel worden gecommuniceerd naar een consument. Het doel van de huidige studie was om kennis te verwerven over hoe een effectieve sustainable fashion boodschap op een kledinglabel eruit moet zien. Dit werd onderzocht met behulp van de Construal Level Theory, welke een gebeurtenis/object indeelt als psychologisch minder ver weg (bijvoorbeeld de Waal; laag niveau van construal) of als psychologisch ver weg (bijvoorbeeld de Ganges; hoog niveau van construal). De sustainable fashion boodschappen van de huidige studie hadden een laag of een hoog niveau van construal of zowel een laag als een hoog niveau van construal, waarin eerst het lage of eerst het hoge boodschapkenmerk werd ingezet. De participanten werden aan één van de vier boodschappen blootgesteld en gaven hun attitude en koopintentie ten opzichte van sustainable fashion weer. Het manipuleren van construal lev! el in de sustainable fashion boodschappen leidde niet tot significante verschillen.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren