Human voice versus corporate voice: Welke voice heeft de meeste invloed op de waardering van Facebookberichten?

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2015-08-18
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het doel van dit onderzoek is om te onderzoeken hoe Facebookberichten van organisaties met zowel een human voice als een corporate voice gewaardeerd worden ten opzichte van Facebookberichten die alleen een human of een corporate voice bevatten. Er is tot nu toe nog niet eerder onderzoek verricht naar een balans tussen een human voice en een corporate voice, terwijl het voor organisaties wel van belang is om online berichten te versturen die zowel menselijk als professioneel zijn. Uit het onderzoek bleek dat een Facebookbericht in een human voice beter werd gewaardeerd dan een Facebookbericht in een corporate voice. Een Facebookbericht met zowel een human en corporate voice werd niet beter gewaardeerd dan een Facebookbericht met alleen een corporate of human voice. Daarnaast bleek dat de waardering van het Facebookbericht het meest voorspeld wordt door de mate van human voice.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren