"De rol van groene en blauwe infrastructuur bij city branding. Casestudy: Nijmegen"

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2021-08-31
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Een positief stadsimago trekt mensen, investeerders en bedrijven aan. Dit is de basis voor city branding. Het is een instrument dat in toenemende mate door gemeentelijke bestuurders wordt omarmd. Met name een ‘groene’ city branding discours wordt steeds meer gebruikt. Groene en blauwe infrastructuur kan een rol spelen bij het imago van de stad. Het doel van dit onderzoek is om meer inzicht te krijgen over wat de rol is van groene en blauwe infrastructuur bij city branding. Door middel van kwalitatief onderzoek is gebleken dat er meerdere uitgangspunten zijn bij de implementatie van groene en blauwe infrastructuur in Nijmegen. Echter er was geen uitgangspunt dat gericht was op de promotie van de stad. Desondanks speelde groene en blauwe infrastructuur toch een rol bij city branding. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste hebben sommige groene en blauwe infrastructuur projecten een uniek en onderscheidend karakter. Hierdoor worden sommige projecten wel meegenomen bij city branding . Ten tweede heeft het te maken met de positieve gevolgen van groene en blauwe infrastructuur. Deze maken de stad aantrekkelijk en leefbaar. Dit sluit aan bij het Nijmeegse city branding discours.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen