Verschillen in effectiviteit van tekstuele en visuele COO-strategieën in voedingsmiddelen advertenties op Nederlandse consumenten

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2021-06-07
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Tot op heden is in de literatuur over het vergelijken van tekstuele en visuele COO-markeerders nog maar zelden een vergelijking tussen alle COO-markeerders gemaakt. Wel zijn er al verschillende onderzoeken gedaan die de effecten van een gedeelte van de COO-markeerders vergeleken. In het huidige onderzoek is daarom onderzocht wat de verschillen in effectiviteit zijn in voedingsmiddelen advertenties van alle acht de COO-markeerders op de koopintentie, kwaliteitsperceptie, attitude ten opzichte van het product en attitude ten opzichte van de advertentie van Nederlandse consumenten. Dit is onderzocht met behulp van een experiment in de vorm van een vragenlijst met daarin verschillende advertenties voor vijf voedingsmiddelen: Franse brie, Vlaamse friet, Italiaanse pasta, Vlaamse chocolade en Noorse zalm.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Letteren