Een bijdrage aan infrastructuur: een onderzoek naar de ontwikkeling van extra producten en klantrelaties

Keywords
No Thumbnail Available
Issue Date
2016-03-20
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het verlies aan vastgoedinkomsten en overheidsfinanciering voor de ontwikkeling van infrastructuur kan worden opgevangen met de verkoop van in infrastructuur geïntegreerde producten. Dit rapport beschrijft een onderzoek dat een kennisbijdrage voor deze oplossing levert. Er zijn 21 productvormen geanalyseerd die geïntegreerd bij de ontwikkeling van infrastructuur aangeboden kunnen worden. Zonne- en windenergie, wegdekwarmte, bermbeplanting, reclame en concessies voor tankstations zijn onderzocht. Dit gebeurt op basis van productniveau, bundeling en compleetheid. 18 producten zijn nader onderzocht op het profiel van de bijpassende B2B-relatie. Deze bieden voldoende kans op een financiële of materiele bijdrage voor de ontwikkeling van infrastructuur. De B2B-relaties worden ingedeeld met de volgende vijf relatieverbindingen: informatie-uitwisseling, operationele verbanden, juridische verbanden, coöperatieve normen & waarden en partneraanpassingen. Elke relatieverbinding houdt verband met de vorm van het aan te bieden product. Aan de hand van de relatieverbindingen worden de B2B-relaties van de aan te bieden extra producten geanalyseerd en ingedeeld. De resultaten van het onderzoek geven inzicht in de mogelijke successen voor deze financieringsvorm. De resultaten van het onderzoek wijzen erop dat de verkoop van in infrastructuur geïntegreerde producten vorm kan krijgen als ingezet wordt op een breed aanbod van producten en stevige B2B-relaties.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen