A'j plat kunt proaten, mo'j 't neet loaten

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2020-08-08
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In het huidige onderzoek werd daarom het effect van regionale accenten (Gronings, Achterhoeks, Limburgs en neutraal) in landelijke marketing op de attitude ten opzichte van de advertentie, de attitude ten opzichte van het product, de aankoopintentie en de herinnering van de merknaam onderzocht. Het onderzoeksontwerp bestaat uit een combinatie van een tussen- en binnen-proefpersoon design. Dit komt doordat alle proefpersonen één van de drie kritische accenten te zien kregen maar ook beide visuele stimuli (food en non-food). Uit de resultaten bleek dat het Noordelijke accent een significant hogere attitude ten opzichte van de advertentie opwekt dan het Limburgse en neutrale accent voor zowel het food als non-food product. Daarnaast bleek het Noordelijke accent ook de aankoopintentie significant te verhogen ten opzichte van het Limburgse en neutrale accent voor het food product. Verder zorgt het Noordelijke accent voor een significant betere herinnering van de merknaam van het non-food product en niet van het food product.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren