De invloed van een visuele component of een verbale verankering op de herkenning van de kernwaarde duurzaamheid in een bedrijfslogo.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Authors
Issue Date
2019-06-07
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bedrijfslogo’s hebben verschillende functies, waaronder de functie van identificatie van het bedrijf en de functie om bekendheid en positieve gevoelens te creëren richting de organisatie (Danesi 2006; Van Hooft, 2007). Ook zijn bedrijfslogo’s bedoeld om de kernwaarden van de organisatie over te dragen op de stakeholders (Barchiesi et al., 2018; Olins, 1990; Van Riel & Van Den Ban, 2001). Om na te gaan in hoeverre bedrijfslogo’s kernwaarden kunnen uitdragen, is in dit onderzoek de invloed van een visuele component of een verbale verankering van de kernwaarde duurzaamheid op de herkenning van duurzaamheid in een bedrijfslogo onderzocht. Uit de resultaten bleek geen invloed van een visuele, duurzame toevoeging op de herkenning van de kernwaarde duurzaamheid, de attitude ten opzichte van het merk, het logo en de koopintentie. Ook een expliciete verbale toevoeging van de term ‘duurzaam’ aan de slogan van de bedrijven, liet geen significant resultaat zien.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren