Enjoy Right Now. Het spanningsveld tussen nieuwe media en de kernwaarden van clubcultuur

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2015-04-07
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
De clubscene is tegenwoordig verdeeld in twee kampen: de ene groep zet volop feestfotografie, aftermovies en social media in als marketingmiddel, terwijl anderen juist alle draagbare technologie op feesten wil verbannen. Er worden binnen clubcultuur online en offline debatten gevoerd over hoe nieuwe media afbreuk doen aan de ideologie van clubcultuur. Dit onderzoek is erop gericht om in kaart te brengen hoe nieuwe media zorgen voor een spanningsveld tussen de kernwaarden van clubcultuur en de nachtelijke praktijk op de dansvloer. Er wordt onderzocht hoe waarden als vrijheid, escapisme, collectiviteit en hedonisme passen in een mediarijke clubomgeving en hoe nieuwe media het functioneren van clubcultuur beïnvloeden. De nadruk ligt op clubs en festivals in de Benelux en Duitsland (Berlijn) in de periode 2010 tot 2014.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren