Het effect van merkbekendheid op de herkenning van de kernwaarden van organisaties, de attitude jegens het logo en de attitude jegens het merk.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2017-06-05
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het doel van dit kwantitatieve onderzoek was het analyseren van de communicatieve waarde van bedrijfslogo's met betrekking tot de merkbekendheid. De hoofdvraag die hieruit voortvloeide, was of er een verschil bestaat in de relatie tussen de merkbekendheid en de mate waarin de kernwaarden van de organisatie in het logo herkend worden. Daarnaast werd onderzocht of er een relatie bestaat tussen de merkbekendheid en de attitude jegens het logo en de attitude jegens het merk. Er werd een experiment uitgevoerd onder 67 Nederlanders. Er is een vragenlijst ontworpen met twee versies: één vragenlijst voor de versie bekend en één vragenlijst voor de versie onbekend. Uit de resultaten is gebleken dat het kennen van een merk geen invloed had op het herkennen van de kernwaarden van het merk in het logo. Daarnaast had het kennen van een merk geen invloed op de attitude jegens het logo noch de attitude jegens het merk.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren