Abstract:
zintuiglijke productbeschrijvingen. Verwacht werd dat rijkere mentale representaties van het product een voorspeller zijn van een positievere productattitude, proef- en koopintentie. Daarnaast werd verwacht dat multizintuiglijke productbeschrijvingen leiden tot rijkere mentale representaties van het product, positievere attitude en hogere proef- en koopintenties dan unizintuiglijke productbeschrijvingen. Tevens werd onderzocht of de manier van presenteren deze effecten van zintuiglijke productbeschrijvingen modereert. De resultaten toonden dat zintuiglijke productbeschrijvingen zorgen voor rijkere mentale representaties van het product dan niet-zintuiglijke productbeschrijvingen en dat mentale representaties van het product een voorspeller is van de productattitude. Er werd geen effect gevonden van multizintuiglijke (ten opzichte van unizintuiglijke) productbeschrijvingen en presentatievorm op de productattitude. Exploratieve post-hoc analyses toonden wel dat multizintuiglijke productbeschrijvingen leiden tot mentale representaties van meerdere zintuigen en unizintuiglijke productbeschrijvingen leiden tot een rijke mentale representatie van één zintuig.