De invloed van taal in slogans bij logo's in de overdracht van kernwaarden.
Keywords
Loading...
Authors
Issue Date
2014-12-19
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Om de kernwaarden van de organisatie uit te dragen in de corporate identity is het
logo een van de belangrijkste middelen van de organisatie. Slogans bij logo’s kunnen
gepresenteerd worden in de lokale taal of in het Engels. Het effect van het gebruik
maken van Engels of de lokale taal in slogans bij logo’s is echter onbekend.
Onderzocht is in hoeverre het toevoegen van slogans bij logo’s in het Engels,
Spaans of Nederlands invloed heeft op het oproepen van kernwaarden bij Spaans of
Nederlands sprekenden. Dit heeft plaatsgevonden door middel van een enquête die
vragen bevat over het herkennen van de organisatie en het logo, de fit van de
kernwaarden en de waardering van het logo. Herkenning, de toeschrijving van
kernwaarden bij het logo en waardering blijken afhankelijk te zijn van het product van
het logo. Daarnaast roepen logo’s voornamelijk associaties op over product- of
organisatie eigenschappen in plaats van kernwaarden.
Description
Citation
Supervisor
Faculty
Faculteit der Letteren