In hoeverre roepen logo’s zonder of met slogans in de lokale taal of het Engels kernwaarden op bij Spanjaarden en Nederlanders?

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2014-12-19
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bedrijven proberen via logo’s de identiteit van het bedrijf te laten spreken. De identiteit van een bedrijf wordt gekenmerkt door kernwaarden en bedrijven hopen dat ze via logo’s hun kernwaarden kunnen laten spreken. Dit quasi experiment onderzocht of de kernwaarden van een organisatie via slogans naar voren kunnen komen. Er is onderzocht of een logo beter werkt met of zonder slogan en of een slogan beter werkt in het Engels of de lokale taal. Spaanse en Nederlandse respondenten hebben een enquête ingevuld waarbij ze logo’s van Vanish, Snickers en MasterCard beoordeelden zonder slogan of met slogan in de lokale taal of Engels. Er is gekeken of de logo’s en de organisaties herkend worden, wat voor associaties ze oproepen, wat de fit met de kernwaarden is wat de attitude van de respondenten is. Het voornaamste resultaat bleek dat respondenten ongeacht nationaliteit logo’s voornamelijk associëren met produc! teigensch appen en kernwaarden niet spontaan opgeroepen worden.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren