Betrokkenheid en identificatie met de organisatie.

Keywords
Thumbnail Image
Date
2017-01-27
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Deze studie draagt bij aan de literatuur over organisationele identificatie door de relaties tussen transformationeel leiderschap, strategische interne communicatie en organisationele identificatie te onderzoeken. Hierbij zijn drie hypotheses opgesteld: H1: Transformationeel leiderschap is positief gerelateerd aan strategische interne communicatie. H2: Strategische interne communicatie is positief gerelateerd aan organisationele identificatie. H3: Transformationeel leiderschap is positief gerelateerd aan organisationele identificatie. Een survey is uitgevoerd om de hypotheses te toetsen. Het onderzoek bevestigt hypothese 1 en 3. Hypothese 2 wordt deels bevestigd. Op basis van deze resultaten geconcludeerd worden dat transformationeel leiderschap organisationele identificatie positief kan beïnvloeden. Aan de hand van deze studie krijgen organisaties dus een mogelijkheid om de organisationele identificatie te bevorderen van hun medewerkers. Dit kan op zijn beurt voor gemotiveerde medewerkers zorgen die betrokken zijn bij de organisatie, duurzaam inzetbaar zijn en meer omzet genereren.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren