Het online Boundary Management Behaviour onder Facebookgebruikers

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2016-05-30
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het Online Boundary Management is een theoretisch model dat is ontwikkeld door Ollier-Malaterre et al. (2013) over het gedrag van werknemers op sociale media, en dan met name de scheiding tussen de contacten uit het privéleven en het zakelijk leven. In dit theoretisch model worden vier soorten drijfveren voor online gedrag besproken. Deze vier drijfveren resulteren allen in vier soorten online gedrag met betrekking tot de berichten die men deelt en met welke connecties men deze berichten deelt op de sociale media. Volgens het model hebben deze online gedragingen weer effect op de reputatie van de profieleigenaar. Dit model is echter alleen theoretisch onderbouwd, en nog niet getest. In dit onderzoek wordt een deel van het model Online Boundary Management Behaviour getest, namelijk de vier drijfveren integreren, segmenteren en de zelfevaluatie motieven (zelfverificatie en zelfverbetering) en er wordt gekeken in hoeverre het online gedrag samenhangt met de door Ollier-Malaterre et al. (2013) voorgestelde drijfveren.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren