Browse Faculteit der Letteren by Supervisor "Folkvord, F."

Sort by: Order: Results:

  • Laar, J. van de (2016-06-15)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    In het huidige onderzoek werd onderzocht of emotionele content in nieuwsberichten kan zorgen voor een grotere overtuigingskracht bij de bevolking om zich te beschermen tegen een gezondheidsrisico, namelijk het zikavirus. ...
  • Damen, E. (2016-06-15)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Gekeken werd naar de invloed van framing in nieuwsberichten over orgaandonatie. Er werd onderzocht werd of het frame (Emotioneel/Rationeel) van invloed is op de Attitude ten opzichte van orgaandonatie en Intentie om ...
  • Korbee, S. (2017-01-09)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Onvoldoende lichaamsbeweging is een belangrijke oorzaak van gezondheidsproblemen in de westerse wereld. Traplopen is een zeer effectieve vorm van lichaamsbeweging. Het calorieverbruik van traplopen is twee keer zo groot ...
  • Kroot, A.M.C.J. (2018-08-25)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Dit onderzoek, afgenomen onder 234 proefpersonen, richt zich op de effecten van een metafoor in een logo. Bijna ieder merk of organisatie heeft een logo die zo vaak mogelijk uitgedragen wordt. Kennis op dit gebied kan voor ...
  • Levelink, C.H.M. (2016-08-15)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Op dit moment heeft de wereld te maken met een groot, nieuw virus: het Zika-virus. Besmetting met dit virus kan leiden tot ernstige aandoeningen. Geneesmiddelen of vaccinaties voor het Zika-virus zijn er niet waardoor ...
  • Niehoff, K. (2018-07-31)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Onderzoek naar het effect van merkbekendheid op de voedingskeuze van gezonde en ongezonde producten.
  • Soer, J.A.M. (2018-10-09)
    Master Communicatie- en informatiewetenschappen
    Steeds meer wordt het effect van emoticons onderzocht in de marketingcommunicatie, omdat de inzet hiervan tot positieve effecten blijkt te leiden bij stakeholders. De inzet van emoticons zou mogelijk het positieve effect ...