Invloed van dialogen versus monologen en high versus low involvement producten op evaluatie van radioreclame.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2016-06-15
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
In dit onderzoek is onderzocht of de presentatiewijze (dialoog versus monoloog) van een radioreclame en product involvement (high versus low) effect hadden op de involvement met de advertentie, verbeeldingskracht, attitude ten opzichte van het product, attitude ten opzichte van de advertentie, attitude ten opzichte van de spreker en koopintentie. Tevens is gekeken of verbeeldingskracht en involvement met de advertentie mediators zijn voor koopintentie. Uit de resultaten van dit onderzoek is gebleken dat een dialoog in radioreclame, vergeleken met een monoloog, levendiger is, tot een positievere attitude ten opzichte van het product leidt en de koopintentie verhoogt. Ook vonden de proefpersonen de dialoog aantrekkelijker en werd de spreker in de dialoog meer status toegeschreven. Het high involvement product had effect op de levendigheid van de radioreclame, attitude ten opzichte van het product en de koopintentie. Tot slot bleken verbeeldingskracht en involvement met de advertentie geen mediators te zijn voor koopintentie.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren