Een betere taakprestatie voor Rabobank Midden Nederland

Keywords
No Thumbnail Available
Authors
Issue Date
2022-07-05
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Hoofdvraag: Welke aanbevelingen met betrekking tot dienend leiderschap en klantoriëntatie zijn aan Rabobank Midden Nederland te geven om de taakprestatie van medewerkers die betrokken zijn bij het proces ‘zakelijk financieren MKB‘ te verbeteren?’ Hiervoor is een kwantitatief onderzoek uitgevoerd. Uit onderzoek blijkt dat leidinggevenden in grote mate dienend leiderschap vertonen. Direct verband met klantoriëntatie is niet gevonden op de afdelingen MKB en CSC, die vooral gericht zijn op productiviteit (P2). Er is een direct verband gevonden tussen dienend leiderschap en klantoriëntatie op de afdeling Bedrijvendesk, waar de werkzaamheden vooral servicegericht zijn (P2). Op de afdelingen MKB en CSC is er een direct verband tussen dienend leiderschap en taakprestatie, derhalve wordt propositie 1 (P1) ontkracht door het ontbreken van de mediatie van klantoriëntatie. Het verband tussen klantoriëntatie en taakprestatie is waarschijnlijk ook op de afdeling Bedrijvendesk aanwezig, maar door onduidelijke articulatie is dit niet met zekerheid vast te stellen (P1).
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen