How to become more customer oriented?

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Issue Date
2021-04-16
Language
en
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Het betreft een praktijkgericht kwantitatief diagnostisch onderzoek met een gap-analyse over hoe customer-oriented behaviour van een interne functie, Human Resources, te vergroten. Dit wordt gedaan middels inzicht te geven in het verschil tussen het huidige en het gewenste niveau van structural employee empowerment van Human Resources omdat volgens eerder onderzoek het niveau van empowerment van medewerkers invloed heeft op hun niveau van customer orientation. Daar deze interne functie is gesitueerd in een complexe politiek/militaire organisatie, is dit organisatie aspect meegenomen als beperkende factor op het vergroten van customer orientation. Naast bovenstaande worden ook percepties gemeten en geƫvalueerd van verschillende stakeholders met betrekking tot beide variabelen. Deze uitkomsten worden gebruikt in verbetervoorstellen. Naast het praktijkgedeelte is er ook een theoretische bijdrage. Deze richt zich op de precieze verbanden tussen de dimensies van structural employee empowerment en de dimensies van customer-oriented behaviour. Tevens is de variabele customer-oriented behaviour iets aangepast in vergelijk tot eerder onderzoek waardoor een nog genuanceerder beeld van deze variabele mogelijk is.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Managementwetenschappen