De invloed van logo's op de geloofwaardigheid van online gezondheidsinformatie: een experimenteel onderzoek.

Keywords
Loading...
Thumbnail Image
Authors
Issue Date
2017-07-03
Language
nl
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Veel mensen zoeken online naar gezondheidsinformatie. Op het internet staat echter veel onjuiste gezondheidsinformatie, waardoor mensen verkeerde conclusies kunnen trekken of onzekerheid kan ontstaan. Onzekerheid kan gezondheidsangst veroorzaken en daarom is het van belang dat zoekers van gezondheidsinformatie terecht komen bij websites met juiste informatie. Dit onderzoek heeft als doel om in kaart te brengen of het door middel van gebruik van logo’s mogelijk is om invloed uit te oefenen op geloofwaardigheidsoordelen van online gezondheidsinformatie, zodat zoekers geleid kunnen worden naar websites met juiste informatie. Om dit te onderzoeken is een experiment uitgevoerd waarbij de geloofwaardigheid van drie verschillende websites werd beoordeeld door proefpersonen. Eén van de websites bevatte een medisch logo, één van de websites een fictief logo en één van de websites geen logo.
Description
Citation
Faculty
Faculteit der Letteren